• Trillingsmetingen en analyse
  • Ondertekening samenwerkingsovereenkomst
1/2
Trillingsmetingen en analyse
Ondertekening samenwerkingsovereenkomst

Bakker Repair + Services en Van Geffen AMS starten samenwerking op het gebied van trillingsanalyses en reliability services

16 februari 2021

Bakker Repair + Services en Van Geffen Allround Machine Support slaan de handen ineen om zelfstandig trillingsmetingen op elektromotoren en generatoren uit te voeren. Door de metingen en de analyse van data worden mogelijke problemen of schades bij machines sneller gedetecteerd. Hierdoor kunnen beide bedrijven de beste service verlenen aan hun klant én tegelijkertijd grotere schade aan de machines voorkomen.

Vroegtijdig ingrijpen door trillingsanalyse

Voorheen besteedde Bakker Repair + Services trillingsmetingen volledig uit aan gespecialiseerde bedrijven. Om zijn klanten een compleet pakket te kunnen aanbieden besloot het bedrijf de metingen weer in eigen beheer uitvoeren. De vorm van diagnostics in combinatie met de overige activiteiten en services kan als compleet servicepakket worden geleverd. De expertise van Van Geffen AMS in assetmanagement en database beheer wordt gebruikt om binnen Bakker Repair + Service een eigen technisch specialist en zes servicemonteurs op te leiden. Die kunnen voortaan zelf metingen uitvoeren en de resultaten analyseren. Via remote support kan Van Geffen AMS ondersteuning bieden op het gebied van rotor en structural dynamics.

Serviceverlening van A tot Z

De service engineers plaatsen tri-axiale of fixed sensoren op de elektromotoren of generatoren. Die data wordt opgehaald met de trilling apparatuur en wireless doorgegeven aan de server. De data wordt vervolgens in een cloud-based database beschikbaar gesteld voor trend- en/of detail analyses. Via spectrum en tijdsignaal analyses krijgt men inzicht in de mechanische conditie van de asset en kunnen ongewenste/nadelige trillingen worden vastgesteld. Dat kan een onbalans in de motor zijn, schade aan lagers of andere problemen. ,,Door trillingsmetingen uit te voeren ontstaat relatief snel een duidelijk beeld van de status van een machine. Daardoor kan Bakker Repair + Services bij problemen op tijd ingrijpen”, zeggen Sales Engineer Sander Peters en Accountmanager Robert van Slobbe van Bakker Repair + Services. ,,Wij willen onze klanten van A tot Z servicen, door trillingsmetingen uit te voeren kunnen we het service pakket verder uitbreiden. Het voordeel voor de klant is dat hij sneller en efficiënter geholpen kan worden als alle inspecties en service door één engineer gedaan kan worden.”

Waardevolle samenwerking

Bakker Repair + Services voert wereldwijd reparaties en services uit voor de industrie, maritieme sector en de offshore. Het bedrijf beschikt over de grootste werkplaats van Nederland, waar elektromotoren en generatoren van elk vermogen en grootte gerepareerd en gereviseerd kunnen worden. Daarnaast heeft het bedrijf service engineers die dit werk onsite kunnen uitvoeren. Van Geffen AMS is als onafhankelijke dienstverlener gespecialiseerd in het voorkomen en oplossen van problemen met machines, fundaties en constructies. Beide bedrijven werken al jarenlang samen.

,,De samenwerking met Van Geffen AMS past perfect in onze visie om klanten te ontzorgen in het onderhoud van hun kritische roterende machines. Hierbij willen wij de klant inzicht geven in de technische conditie en te verwachten betrouwbaarheid en inzetbaarheid.”, zegt Directeur Edwin den Breejen van Bakker Repair + Services. 

“Deze vernieuwde samenwerking met Bakker Repair luidt voor Van Geffen AMS niet alleen een nieuw hoofdstuk in voor onze toch al jarenlange relatie, maar is allereerst een toonbeeld van onze visie op moderne en klantgerichte serviceverlening waarbij een optimale samenwerking centraal staat. Door gebruik te maken van de juiste moderne sensoren en apparatuur, in combinatie met doelgerichte trainingen en inzet van onze expertise op het gebied van (automatische) data-analyse en reliability stellen wij de eindgebruiker in staat om in eigen beheer betrouwbare en effectieve monitoringsprogramma’s op te zetten”, stelt Geert van Rijswick van Van Geffen AMS.

nieuws afbeelding Bloemen voor geregistreerde mantelzorgers in Sliedrecht
17 april 2020

De ABB Bouwgroep, Bakker Sliedrecht & Bakker Repair + Services, Verhoef EMC en Stedin hebben de handen...

nieuws afbeelding Upgrade proefvloer Bakker Repair + Services
26 maart 2020

De besturing van de proefvloer van Bakker Repair + Services heeft recentelijk een complete metamorfose...

nieuws afbeelding Nieuwe vacuüm droogoven Bakker Repair + Services zorgt voor efficiëntieslag en een CO2-reductie van 90%
06 juni 2019

Bakker Repair + Services heeft een nieuwe vacuüm droogoven aangeschaft die de oude kleine thermische...

nieuws afbeelding Bakker Repair + Services repareert boegschroefmotor veerboot Stena Line in recordtijd van een week
01 april 2019

Bakker Repair + Services uit Sliedrecht is erin geslaagd om de  boegschroefmotor van een veerboot van Stena...